Evropska komisija predstavila "Kratki pregled izobraževanja 2013"

Evropska komisija je predstavila "Kratki pregled izobraževanja 2013", letno poročilo Organizacije za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD), ki analizira izobraževalne sisteme 34 držav članic OECD, vključno z 21 državami članicami EU, ter Argentine, Brazilije, Kitajske, Indije, Indonezije, Rusije, Saudove Arabije in Južne Afrike. Šest držav EU ni med članicami OECD (Bolgarija, Ciper, Latvija, Litva, Malta in Romunija) in zato niso vključene v poročilo.

V poročilu so opredeljeni izzivi za evropske izobraževalne sisteme, ki jih morajo z medsebojnim sodelovanjem rešiti EU in države članice. Poudarjen je tudi pomen ukrepov, ki posodabljajo izobraževalne sisteme in večajo možnosti mladih za študij ali usposabljanje v tujini.

Kot ugotavlja poročilo, se javni izdatki za izobraževanje na študenta znižujejo v večini držav EU, čeprav so še vedno nekoliko višji od povprečja v OECD. V povprečju 15 % mladih med 15. in 29. letom starosti v letu 2011 ni imelo zaposlitve niti ni bilo vključenih v program izobraževanja ali usposabljanja, kar je nekoliko bolje od povprečja v OECD (16 %). Toda v Grčiji, na Irskem, v Italiji in Španiji je bilo mladih v takšnem položaju več kot 20 %, najnovejši podatki pa kažejo, da se je stanje v treh državah južne Evrope leta 2012 še poslabšalo. Plača učiteljev v državah EU je v povprečju med 77 % in 89 % plače delavcev s polnim delovnim časom in podobno izobrazbo. Njihove plače so se med letoma 2009 in 2011 realno znižale za približno 4 %. Če se bo ta trend nadaljeval, bi to lahko ogrozilo zaposlovanje nove generacije motiviranih učiteljev, ki bi nadomestili tiste učitelje, ki se bodo kmalu upokojili.

Po ugotovitvah poročila se delež moških in žensk v univerzitetnem izobraževanju v državah EU izenačuje, čeprav ne na vseh področjih enako. V Evropi je med univerzitetnimi in magistrskimi diplomanti že kar nekaj časa več žensk kot moških, njihov delež pa še narašča (v 21 državah EU, članicah OECD, je bilo leta 2011 60 % vseh diplomantov žensk, medtem ko jih je bilo leta 2000 55 %). Po drugi stran se je delež diplomantk iz matematike, naravoslovja in tehnologije povečal le nekoliko, in sicer s 40 % na 42 %, v inženirstvu pa s 23 % na 28 %.

Več informacij je na voljo na tej spletni strani.

(Vir: PEK)

Za pravilno delovanje strani uporabljamo piškotke. Podrobne informacije..